062322777 info@digitalk.ba

Marketing na društvenim mrežama i 5 razloga zbog čega je bitan za poslovanje u 2024. godini

marketing na društvenim mrežama i 5 razloga zašto je bitan za poslovanje u 2024. godini

Marketing na društvenim mrežama je ključan za uspjeh vašeg biznisa. Postao je neizostavan dio marketing strategije brendova i veoma bitan za poslovanje iz više razloga, u ovom postu fokusirat ćemo se na 5 glavnih.

1. Marketing na društvenim mrežama i izgradnja reputacije i lojalnosti brendu

Kreiranjem autentičnog sadržaja, brendovi mogu ostvariti bliže veze sa potrošačima. Društvene mreže omogućile su bržu komunikaciju između kupaca i brendova. Brendovi koji na autentičan način komuniciraju sa kupcima, odgovaraju na komentare i upite, izgradit će lojalnost, što pomaže stvaranju trajnog povjerenja između kupaca i brendova. U ovim vremenima održavanje povoljnoig imidža može biti presudno za rast.

2. Prikupljanje podataka i naliza tržišta

Prikupljanje podataka nikad nije bilo jednostavnije nego sad. Kreiranjem različitih anketa i tipova sadržaja na društvenim mrežama, brendovi na jedan do dva klika mogu mišljenja kupaca kako bi bolje razumjeli tržište. Kompanije na ovaj način mogu pratiti trendove, analizirati konkurenciju i dobiti povratne informacije svojih potrošača u realnom vremenu. Na ovaj način povećana je sposobnost brendova za donošenje boljih poslovnih odluka.

3. Društvene mreže i podrška kriznom menadžmentu

Proaktivno praćenje i reagovanje na komentare i recenzije, brendovi mogu brzo otkriti probleme prije nego što eskaliraju. Također omogućavaju brendovima da transparentno komuniciraju tokom krize i održe povjerenje kupaca.

4. Promocija proizvoda i usluga

Marketing na društvenim mrežama je efikasan alat za promociju proizvoda i usluga. Omogućuje brendovima da dođu do većeg broja potencijalnig kupaca. One su svakako postale novi katalozi za potrošače koji su stalno online. Prilagođeni oglasi omogućavaju precizno ciljanje potrošača.

Važno je napomenuti da društvene mreže nisu isključivo katalog proizvoda ili portfolio usluga, obzirom da velika većina brendova to tako doslovno shvati i samim tim gubi organski doseg svojih objava. 

Strategija od 80% korisnog sadržaja i 20% promotivnog sadržaja mislim da je odlična.

  • 80% korisnog sadržaja pomoći će vam da dođete organski (bez plaćanja oglasa) do većeg broja kupaca.
  • 20% promotivnog sadržaja pomoći će vam da prodate onima koji žele.

Naravno kada je riječ o plaćenom oglašavanju, neka ide 100% promotivnog tj. prodajnog sadržaja.

5. Unaprjeđenje iskustva sa kupcima

Unapređenje korisničkog iskustva Angažovanje sa potrošačima putem društvenih mreža može značajno unaprijediti korisničko iskustvo. Društvene mreže omogućuju direktnu komunikaciju sa potrošačima, brzo odgovaranje na njihove upite i rješavanje problema, čime se povećava ukupno zadovoljstvo korisnika 5 9 .

Ovi faktori čine marketing na društvenim mrežama neophodnim alatom za rast i održavanje konkurentnosti u savremenom poslovnom okruženju.

Bonus: Koju društvenu mrežu odabrati za marketing na društvenim mrežama?

Kada je riječ o malim biznisima koji traže put pozicioniranja biznisa kroz marketing na društvenim mrežama, prilikom odabira društvene mreže za oglašavanje potrebno je da odaberete onu na kojoj su vaši kupci.

U nastavku pročitajte 5 faktora za odabir društvene mreže na kojoj ćete se oglašavati:

Definišite ciljanu publiku

Prvi korak prilikom odabira društvene mreže jeste razumijevanje vaše ciljane publike. Razmislite o sljedećim pitanjima:

  • Koji su njihovi interesi?
  • Koliko imaju godina?
  • Koje društvene mrže najčešće koriste

Karakteristike društvenih mreža

  • Facebook je popularan među širokom publikom. Idealan je za različite vrste sadržaja koji uključuju tekst, slike i video zapise.
  • Instagram je fokusiran na vizuelni sadržaj i veoma je popularan među mlađom populacijom. Ako je cilj da privučete kupce od 18-35 godina onda je Instagram pravo rješenje za vaš brend.
  • LinkedIn je popularan za B2B poslovanje. Odličan je za umrežavanje profesionalaca.
  • X i Threads su odlični za brze vijesti, ažuriranja i komuniakciju sa pratiteljima
  • TikTok je popularan među mlađim korisnicima, fokus je na kratkiom i kreativnim video zapisima

Postavite cilj oglašavanja na društvenim mrežama

Različite mreže su pogodne za različite vrste sadržaja i plaćenih oglasa.

  • Instagram i Pinterest su idealni za vizualne brendove koji se oslanjaju na slike i videozapise.
  • YouTube je najbolji za duži video sadržaj.
  • LinkedIn je odličan za dijeljenje stručnih članaka i profesionalnih postignuća.

Istražite konkurenciju

Pogledajte gdje su vaši konkurenti prisutni i kakav sadržaj objavljuju. Ovo može pružiti dobar uvid u koje mreže funkcionišu dobro u vašoj industriji.

Testirajte i analizirajte

Počnite s nekoliko mreža koje odgovaraju vašoj ciljnoj grupi i ciljevima, te pratite rezultate. Analizirajte koje mreže donose najbolje rezultate i fokusirajte se na njih.

Prilagodite se trendovima

Društvene mreže i njihova popularnost se stalno mijenjaju. Budite spremni prilagoditi svoju strategiju kako bi ostali relevantni i efikasni u oglašavanju.

Pravilnim odabirom društvene mreže, možete efikasno doprijeti do svoje ciljne publike i postići svoje marketinške ciljeve.

marketing na društvenim mrežama - instagram oglašavanje

Kako biti uspješan u marketingu na društvenim mrežama?

Sajt Entrepreneur navodi 10 zakona marketinga na društvenim mrežama koje bi trebalo poštovati ako želite da vaš brend bude uspješan.

Zakoni su sljedeći:

1. Zakon slušanja
Proučite sadržaje koje objavljuje vaša ciljana publika te naučite što je njima bitno. Na taj način možete stvoriti sadržaj koji će publika smatrati vrijednim.

2. Zakon pozornosti
Fokusirana strategija ima veće šanse za uspjeh nego strategija koja je pokušava biti više toga.

3. Zakon kvaliteta
Uvijek je bolja kvaliteta nego kvantiteta sadržaja. Možete imati i 10,000 pratitelja, ali bez da oni vrše interakciju s vama pa je onda bolje imati 1,000 online pratitelja, ali koji čitaju, dijele i razgovaraju o vašem sadržaju.

4. Zakon strpljenja
Uspjeh kampanje na društvenim mrežama ne događa se preko noći već tome treba posvetiti neko vrijeme kako bi se postigli rezultati.

5. Zakon miješanja
Ako objavljujete zanimljiv i kvalitetan sadržaj i usmjereni ste na izgradnju pratitelja, oni će taj sadržaj dalje dijeliti na drugim društvenim mrežama. Na taj način, jača se prisutnost na tražilicama. Češće ćete im se iskakati u tražilici prilikom unosa ključnih riječi (Search Engine Optimization – SEO)

6. Zakon utjecaja
Povežite se s utjecajnim osobama u vašoj djelatnosti koji imaju kvalitetnu publiku i koji bi mogli biti zainteresirani za vaše proizvode, usluge ili posao. Povežite se s tim ljudima i izgradite veze s njima jer bi mogli dijeliti vaše sadržaje s vlastitim pratiteljima čime bi se mogli naći ispred jedne velike publike.

7. Zakon vrijednosti
Ako trošite vrijeme na društvenim mrežama samo kako bi promovirali svoje proizvode i usluge, ljudi će vas prestati slušati. Svoj fokus usmjerite na zanimljiv sadržaj koji će vam pomoći da razvijete veze s publikom.

8. Zakon priznanja
U stvarnom životu vjerojatno ne biste ignorirali osobu koja vam se obraća direktno licem u lice. Isti slučaj je i na društvenim mrežama. Razgovarajte sa svakom osobom koja vam pristupi putem društvenih mreža.

9. Zakon pristupačnosti
Nemojte objaviti jednom sadržaj, a potom nestati. Budite dostupni svojoj publici uvijek i svugdje, čak i ako to znači da morate stalno objavljivati sadržaj i sudjelovati u razgovorima. Pratiteljima neće biti problem zamijeniti vas s drugima ukoliko nestanete na nekoliko tjedana ili mjeseci.

10. Zakon reciprociteta
Nemojte očekivati da neko dijeli vaš sadržaj i priča o vama dok vi to isto ne činite za njih. Dakle, posvetite vrijeme dijeljenju i pričanju o sadržaju drugih.

Zaključak

Ako duže čekate da se vaš brend pojavi na društvenim mrežama stvorit ćete indirektan gubitak ili što ja volim reći, dok čekaš idealan trenutak da objaviš svoj post i posložiš sve kockice, konkurencija je već na nekoliko spratova iznad.
Dakle uvijek je bolje završeno nego savršeno, s tim ne mislim da objavite baš bilo kakav post, ali ne težite ka savršenstvu jer društvene mreže vole vašu autentičnost i nesavršenost.

Marketing na društvenim mrežama kada se napravi kako treba vodi vas većem broju kupaca i povećanju prometa. Ukoliko ne znate gdje početi ili želite poboljšati vašu online prisutnost na društvenim mrežama, javite na:
info@digitalk.ba

Pripremio
Aleksandar Aničić, vlasnik marketing agencije Digitalk

Pročitaj još

Pin It on Pinterest

Share This